Update: feedback tijdens het automatiseren
Ook tijdens het automatiseren is het belangrijk om feedback te geven. Hoe dat precies gebeurt binnen Automatus leggen we je graag hieronder uit.
Het feedbackproces
Eerste poging
Een vergissing of een typefoutje kan altijd gebeuren. Vaak zijn dit foutjes die leerlingen zelf herstellen. Tijdens het automatiseren oefenen leerlingen namelijk oefeningen die ze meestal al (langzaam) kunnen. Direct feedback geven remt op dat moment alleen maar af.Β
Tweede poging + Feedback
Als je een vraag tweemaal fout beantwoordt, krijg je vanaf nu elke keer feedback. Je wilt immers vermijden dat een leerling onbeperkt kan gaan gokken of dat hij gefrustreerd geraakt omdat hij de oefening nog nog niet super goed kan.Β
Derde poging
Direct na de feedback wordt de oefening opnieuw aangeboden. Zo leert de leerling gebruik te maken van de feedback en niet gewoon door te klikken.Β
Herhaling
Oefeningen die fout gemaakt werden, worden op het einde van de reeks opnieuw aangeboden. Zo wordt er extra ingezet op het oefenen en automatiseren van die paar moeilijkere oefeningen.
Door deze update kan je Automatus al iets eerder in het automatisatieproces inschakelen. Ideaal om samen met de adaptieve oefeningen de verschillen in je klas op te vangen.
Volgende stap?
Tekstuele feedback is nuttig, maar visuele feedback isπ.
Voorlopig tonen we bij de feedback enkel het (foute) gegeven antwoord en het juiste antwoord.
We willen graag visuele feedback toevoegen om de leerling extra inzicht te geven en daarvoor vragen we jullie input.
Merk je dat een bepaalde visualisering goed werkt bij jou? Laat ons zeker weten welke visualisaties we moeten ondersteunen. Je kan ons bereiken op [email protected] of via onderstaand formulier. Alvast bedankt!
Ervaar zelf de nieuwe feedback
Probeer 30 dagen gratis