Hoe werkt de adaptiviteit in Automatus?

Op deze pagina leggen we kort uit hoe de adaptiviteit werkt.

Ben je op zoek naar meer of andere informatie? Stuur ons gerust een mailtje!

Adaptieve oefeningen

Verschillende basislanden bestaan vanaf het schooljaar 2023-2024 uit meerdere stappen.Β 

Bij optellen tot 20 zijn deze stappen 10+E, TE+E en tot slot E+E met overbrugging.

Als je de schakelaar aanzet, beginnen de leerlingen met een reeks 10+E en worden ze afhankelijk van hun resultaten doorgeschakeld naar de volgende stap.

Als je de schakelaar uitzet, krijgen de leerlingen elke keer een combinatie van de drie reeksen aangeboden.

Binnenkort kan je zelf ook adaptieve landen aanmaken.

Hoe je een adaptief land kan klaarzetten

Adaptieve doeltijden

De doeltijden in Automatus bepalen of een leerling een tegel verovert of niet. Doordat deze doeltijden adaptief zijn, heeft elke leerling dus evenveel kans om een tegel te veroveren en zo bij te dragen tot het klasdoel.

Het algoritme beloont vooral de inspanning en vooruitgang van de leerling.

Vooral bij de sterkere/snellere leerlingen zorgt dit soms voor frustraties omdat ze deze uitdaging niet gewend zijn. Ze zijn gewend vlot mee te strijden om bijvoorbeeld de tafelkampioen van de klas te worden. 

Mogelijk is het de eerste keer dat ze in the learning pit (de leerkuil) terechtkomen, maar daar plukken ze enkel de vruchten van in hun verdere carriΓ¨re.

Voorbeeld van hoe de uitdagende doeltijden werken in Automatus