Automatiseren 5de leerjaar

Automatiseer de belangrijkste basisbewerkingen van het 5de leerjaar, zoals rekenen met procenten en breuken, met Automatus.

In Automatus moeten je leerlingen samenwerken om de verschillende landen te veroveren.

Via doeltijden op maat kan élke leerling zijn bijdrage leveren.

Volledig vrijblijvend

Voorbeeld van hoe een land van Automatus er uit kan zien om te automatiseren in het 5de leerjaar

“Het is een super leuke app. Mijn klas is superenthousiast.”

Hoe het werkt

Collaborate as a class and conquer the land of Automatus

Samenwerken als klas

Automatus is een coöperatief spel waarbinnen je klas moet samenwerken om de verschillende landen te veroveren.

Coöperatieve spellen hebben een bewezen positief effect op de intrinsieke motivatie.   

Uitdagende doelen

Dankzij een slimme formule krijgt elke leerling een doeltijd op zijn niveau.

Hierdoor blijft hij langer gemotiveerd en kan hij zijn bijdrage leveren aan het klasdoel.

Voorbeeld van hoe de uitdagende doeltijden werken in Automatus

Start je gratis proefperiode

& Geef de rekensnelheid van je klas een boost

Voor leerkrachten

Het maken, printen en verbeteren van werkblaadjes neemt veel tijd in beslag. Bespaar tijd met Automatus. Kies een van de vele landen en je bent klaar om te starten.

+ je klas gaat het leuk vinden!

Volg de groei van je klas in het dashboard. Wie groeit er snel? Wie heeft de stof geautomatiseerd? Je ziet het in één oogopslag.

Eenmaal ze het concept doorhebben, werken ze meestal rustig, maar gedreven verder.

Af en toe hoor je misschien een vreugdekreet. Maar hey, ze hebben een stukje land veroverd. WOOHOO!

Veelgestelde vragen

Ja! De applicatie is adaptief. Dat betekent dat we een doeltijd kiezen op het niveau van de leerling. Hierdoor heeft elke leerling kans om tegels te veroveren. De inspanning wordt beloond.

Vrij moment in je klas? Als huiswerk of tijdens het wekelijkse automatiseer-uurtje? Je kan Automatus gebruiken wanneer je maar wilt. 

Merk wel op dat Automatus geen leerplatform is, maar een automatisatieplatform. Je behaalt de beste resultaten als je leerlingen de oefeningen reeds correct kunnen oplossen, maar hier vooral sneller in moeten worden.

Het doel van de app: automatiseren is belangrijk om bepaalde bewerkingen sneller te leren uitvoeren. Hierdoor gebruik je minder denkruimte. Deze extra denkruimte komt goed van pas bij moeilijkere opgaven. Het automatisatieproces duurt echter vaak lang en is niet bepaald leuk, daarom hebben we Automatus gemaakt.

Het doel in de app: in de applicatie probeer je samen als klas een oefenland te veroveren. Een leerling kan een stukje land veroveren via het behalen van een persoonlijk doel op maat van de leerling. Het doel is om als klas het hele land te veroveren.

Automatus is een webapplicatie en kan hierdoor gebruikt worden op allerlei toestellen zoals laptops, chromebooks of tablets. Je hoeft zelfs niks te downloaden.

Maak automatiseren leuk met Automatus

Minder werk voor jou. Meer plezier voor je klas.

Exercising without goals

Hi, I’m Seppe and together with my father Marc I want to make math fluency fun.

First things first.

We gathered over 1.000 opinions from teachers [including the one from my mom :)] what challenged them the most during math fact training.

We discovered that the main challenge was the kids’ motivation, or well, the lack of motivation. 

I can’t blame them.

How long do you stay motivated while doing something that you already can? 

Not long.

How long do you stay motivated whithout knowing why you have to do something?

Probably even less.

Motivation arises when you find something fun, relaxing, when you try to achieve something or when the activity feels meaningful to you. 

Making goalless exercises are not fun and