Tafels automatiseren

Automatiseer de tafels op een speelse manier met Automatus.

In Automatus moeten je leerlingen samenwerken om de verschillende landen te veroveren.

Durft jouw klas de uitdaging aan?

Volledig vrijblijvend

Voorbeeld tafel van 7 in Automatus

“Automatus gaf de leerlingen een extra motivatie om te willen oefenen met automatiseren.

Ze wilden zoveel mogelijk tegels veroveren: ‘Juf, mogen we vandaag weer oefenen?’”

Uitdagende doelen

Dankzij een slimme formule krijgt elke leerling een doeltijd op zijn niveau.

Hierdoor blijft hij langer gemotiveerd en kan hij zijn bijdrage leveren aan het klasdoel.

Samenwerken als klas

Automatus is een coöperatieve spel waarbinnen je klas moet samenwerken om de verschillende landen te veroveren. 

Coöperatieve spellen hebben een bewezen positief effect op de intrinsieke motivatie.

Bespaar tijd

Het maken, printen en verbeteren van werkblaadjes neemt veel tijd in beslag. Bespaar tijd met Automatus. Kies een van de vele landen en je bent klaar om te starten.

+ je klas gaat het leuk vinden!

Tafels automatiseren met Automatus

Geef de rekensnelheid van je klas een boost.

Volledig vrijblijvend

Op zoek naar een specifieke tafel?

Veelgestelde vragen

Ja! De applicatie is adaptief. Dat betekent dat we een doeltijd kiezen op het niveau van de leerling. Hierdoor heeft elke leerling kans om tegels te veroveren. De inspanning wordt beloond.

Vrij moment in je klas? Als huiswerk of tijdens het wekelijkse automatiseer-uurtje? Je kan Automatus gebruiken wanneer je maar wilt. 

Merk wel op dat Automatus geen leerplatform is, maar een automatisatieplatform. Je behaalt de beste resultaten als je leerlingen de oefeningen reeds correct kunnen oplossen, maar hier vooral sneller in moeten worden.

Het doel van de app: automatiseren is belangrijk om bepaalde bewerkingen sneller te leren uitvoeren. Hierdoor gebruik je minder denkruimte. Deze extra denkruimte komt goed van pas bij moeilijkere opgaven. Het automatisatieproces duurt echter vaak lang en is niet bepaald leuk, daarom hebben we Automatus gemaakt.

Het doel in de app: in de applicatie probeer je samen als klas een oefenland te veroveren. Een leerling kan een stukje land veroveren via het behalen van een persoonlijk doel op maat van de leerling. Het doel is om als klas het hele land te veroveren.

Automatus is een webapplicatie en kan hierdoor gebruikt worden op allerlei toestellen zoals laptops, chromebooks of tablets. Je hoeft zelfs niks te downloaden.

Maak tafels automatiseren leuk met Automatus

Minder werk voor jou. Meer plezier voor je klas.